VALABILITATE
VIZA ANUALA 2017

Valabilitatea vizei anuale de exercitare a profesiei contabile, aferenta anului 2017, a fost prelungita pana pe data de 20 aprilie 2018 (sunt exceptati profesionistii contabili inactivi la 31.12.2017).

Postat azi, 28.03.2018

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

CONVOCAREA
participantilor la Conferinta Nationala CECCAR, 13 – 15 aprilie 2018, Alba-Iulia

Postat azi 26.03.2018

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VALABILITATE
VIZA ANUALA 2017

Valabilitatea vizei anuale de exercitare a profesiei contabile, aferenta anului 2017, a fost prelungita pana pe data de 31 martie 2018. (sunt exceptati profesionistii contabili inactivi la 31.12.2017).


Postat azi 01 martie 2018

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Demersurile susţinute făcute de conducerea Corpului privind modificarea actului normativ care reglementează profesia contabilă, respectiv OG 65/1994,

s-au concretizat în promulgarea Legii nr.162/2017, care la Titlul IV aprobă modificarea şi completarea OG 65/1994.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PRIVIND  DEPUNEREA ONLINE
 A RAPOARTELOR ANUALE SI PLATA COTIZATIILOR PROFESIONALE

  1. Incepand cu data de 01 martie 2018 Raportul anual de activitate ptr. anul 2017 si Declaratia pentru 2018 pot fi depuse numai online la adresa: www.raport.ceccar.ro.
  2. Din data de 01 martie 2018, plata cotizatiilor profesionale se va face fara reduceri. Termenul de plata al cotizatiilor profesionale ( cotizatia fixa si variabila ) cu reduceri a fost 28 februarie 2018.

 Postat azi 01 martie 2018

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MASA ROTUNDA
ANAF/AJFP Constanta – membrii filialei Constanta


In data de 26 aprilie 2018, ora 9:00, in sala de cursuri a filialei, va avea loc o intalnire profesionala intre reprezentantii ANAF/AJFP Constanta si membrii/stagiarii interesati ai filialei Constanta

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MODIFICARI
privind stampilele ( parafele ) de lucru

Societățile de expertiză contabilă și de contabilitate care obțin avizul de funcționare pentru anul în curs, eliberat de CECCAR, vor primi un mecanism de ștampilă, împreună cu amprenta, pentru parafarea documentelor profesionale emise de societate, dovedind astfel apartenența la organismul profesional.

Deasemenea, vechile carcase ale ștampilelor experților contabili și contabililor autorizați care solicită parafa profesională (și care îndeplinesc toate condițiile pentru obținerea acesteia) pentru anul în curs vor fi înlocuite cu noul mecanism. ( click aici )

 

Postat azi 15 februarie 2018

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Formularul 010 a fost modificat

Postat in data de 24 mai 2017:
Potrivit Ordinului 1.382 emis de presedintele ANAF, publicat in MO al Romaniei la 10.05.2017, a fost modificat continutul formularului 010 (clik aici ptr. precizari).

Postat in data de 25 mai 2017:
La  precizarile din atasamentul postat in data de 24 mai 2017, va atasam comunicatul CECCAR din 25 mai 2017 (clik aici ptr. comunicat).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Noutati legislative

Pe site-ul CECCAR www.ceccar.ro functioneaza  butonul cu noutati legislative de interes pentru profesia contabila – Legislatie.
In acest scop, de la acest buton de informare, veti putea obtine notificarile de actualizare a butonului Legislatie de pe site-ul central   -  Notificari de actualizare 03.01.2017

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ghidul fiscal
al contribuabililor care
realizeaza venituri din profesii liberale in Romania

 

Atasat, gasiti pentru consultare “Ghidul fiscal al contribuabililor care realizeaza venituri din profesii liberale in Romania”. ( Clik aici )

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pozitii
CECCAR fata de
modificarea unor acte normative


Urmare dispozitiei conducerii Corpului, atasam pozitiile CECCAR fata de modificarea unor acte normative ( document 1 / document 2 / document 3 ) .
Ele sunt publicate si pe site-ul CECCAR, astfel:
• Punct de vedere CECCAR referitor la proiectul de ordin al președintelui A.N.A.F. privind modificarea O.P.A.N.A.F. nr. 3698/2015 http://ceccar.ro/ro/?p=7674
• Punct de vedere al CECCAR privind clarificarea unor aspecte legislative solicitate de mediul de afaceri http://ceccar.ro/ro/?p=7681

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In atentia membrilor filialei

Va atasam materialele cu privire la acordarea vizei anuale si sistemul de cotizatii aprobate de Conferinta Nationala Extraordinara CECCAR care a avut loc in data de 09 ianuarie 2017, respectiv:
• Metodolgia de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei de expert contabil/contabil autorizat ( clik aici );
• Metodolgia de stabilire a cotizatiilor de membru; ( clik aici );
• Sistemul de cotizatii in cadrul CECCAR; ( clik aici );
• Declaratie privind forma de desfasurare a profesiei ( clik aici );
• Declaratie capacitate de exercitiu (clik aici)
• Declaratie proprie raspundere (clik aici)
• Raportul annual de activitate ( clik aici );
• Raportul annual de activitate simplificat ( clik aici )

Precizare:
1. Membrii care au platit in avans – in anul 2016 -, cotizatie variabila calculata cu procentul de 1%, la depunerea raportului annual de activitate, cotizatia variabila se va regulariza cu procentul de 0,8% aplicat la cifra de afaceri aferenta anului 2016.
2. Pentru beneficiul facilitatilor financiare tranzitorii aferente anului in curs, termenul depunerii raportului anual/raportului anual simplificat, al declaratiilor si platilor in contul cotizatiilor profesionale este: 17.03.2017 (propogat termen azi 27.02.2017 - termen tranzitoriu doar pentru anul 2017). Platile in contul cotizatiilor profesionale dupa data de 17.03.2017 (propogat termen azi 27.02.2017 - termen tranzitoriu doar pentru anul 2017 ) nu vor beneficia de facilitatile financiare tranzitorii pentru anul 2017 ( cele care privesc cotizatia fixa si cea variabila, dupa caz ).
3. Persoanele fizice care exercita profesia individual au obligatia depunerii unei copii a declaratiei 200 la filiala: fizic, prin posta sau mijloace de comunicare on-line, cu confirmare de primire, in termen de 30 de zile de la data depunerii la ANAF.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ORA PRESEDINTELUI


Incepand cu 15 aprilie 2016, in fiecare zi de vineri din saptamana, in intervalul orar 14.00 – 15.00, membrii sau stagiarii doritori vor avea posibilitatea sa discute la sediul filialei cu presedintele acesteia, dl Ivascu Gheorghe, probleme de interes profesional sau organizational.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

CONSULTATII  p e n t r u  m e m b r i i

Incepand cu 15 aprilie 2016, in fiecare zi de vineri din saptamana, in intervalul orar 15.00 – 16.00, membrii sau stagiarii doritori vor avea posibilitatea sa discute la sediul filialei probleme de interes profesional cu unul dintre membrii Consiliului, potrivit calendarului atasat ( apasa aici ) .

CAFEAUA CONTABILULUI

Totodata, incepand cu 15 aprilie 2016, in fiecare zi de vineri din saptamana, in intervalul orar 16.00 – 17.00, la sediul filialei, membrii doritori pot opta pentru petrecerea unei ore de discutii amicale. Filiala va avea rol de gazda.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

CECCAR Business Magazine

Vă informăm că a fost lansată publicația săptămânală CECCAR Business Magazine, ce prezintă o tematică amplă, de interes.
Link-ul pentru consultarea publicației este http://www.ceccarbusinessmagazine.ro.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alegerea presedintelui filialei Constanta, mandatul 2016 - 2020

Potrivit Masurilor nr. 56/2009 emise de CECCAR privind Procedura de alegere a presedintilor Consiliilor filialelor in perioada 15 – 30 ianuarie 2015 au avut loc depuneri de candidaturi pentru functia de presedinte al Consiliului filialei CECCAR Constanta, mandatul 2016 – 2020.
Au depus candidaturi pentru aceasta functie domnii:
1. Ivascu Gheorghe – expert contabil
2. Tarnoveanu Aureliu – expert contabil

In zilele lucratoare din perioada 01 – 31 martie 2015, a avut loc procesul de exprimare a optiunilor/votului pentru unul dintre cei doi candidati.

In data de 01 aprilie 2015 comisia de nominalizare impreuna cu comisia de validare a candidaturilor a intocmit procesul – verbal nr. 1.990 din 01 aprilie 2015 ( click ptr vizualizare pag. 1 , pag. 2) privind numararea voturilor. Potrivit numaratorii voturilor exprimate pentru mandatul de presedinte 2016 – 2020 al filialei Constanta a fost declarat castigator domnul Ivascu Gheorghe, expert contabil.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A fost infiintat:
Registrul National de Publicitate a Maselor Patrimoniale

Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania a infiintat Registrul National de Publicitate a Maselor Patrimoniale afectate exercitarii profesiei care functioneaza potrivit art. 117 lit. g) din Regulamentul de aplicare a legii nr. 36/1995 a notarilor publici si a activitatii notariale, republicata, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 2333/C/2013. Administrarea registrului intra in atributiile Centrului National de Administrare a Registrelor Nationale Notariale - Infonot.
Potrivit art. 31 din Noul Cod Civil, „orice persoana fizica sau persoana juridica este titulara a unui patrimoniu care include toate drepturile si datoriile ce pot fi evaluate in bani si apartin acesteia. Acesta poate face obiectul unei diviziuni sau unei afectatiuni numai in cazurile si conditiile prevazute de lege. Patrimoniile de afectatiune sunt (...) cele afectate exercitarii unei profesii autorizate (...)”
Potrivit art. 33 alin. (1) din NCC, „constituirea masei patrimoniale afectate exercitarii in mod individual a unei profesii autorizate se stabileste prin actul incheiat de titular, cu respectarea conditiilor de forma si publicitate prevazute de lege.”
Art. 2324 alin. (4) din NCC stabileste ca bunurile care fac obiectul unei diviziuni a patrimoniului afectate exercitiului unei profesii autorizate de lege pot fi urmarite numai de creditorii ale caror creante s-au nascut in legatura cu profesia respectiva. Acesti creditori nu vor putea urmari celelalte bunuri ale debitorului.
Prin urmare, persoana care desfasoara in mod independent o profesia liberala autorizata de lege va raspunde limitat in sensul ca bunurile care fac obiectul masei patrimoniale afectate exercitarii profesiei vor putea fi urmarite numai de catre creditorii ale caror creante s-au nascut in legatura cu profesia respectiva. Acesti creditori nu vor putea urmari celelalte bunuri ale debitorului chiar daca creanta lor nu este acoperita prin executarea drepturilor care compun aceasta masa patrimoniale. De exemplu, daca un profesionist inclus in aceasta categorie este tinut sa raspunda pentru o culpa profesionala, creditorul ii va putea urmari numai acele bunuri ce fac parte din patrimoniul afectat exercitarii profesiei, nu si bunuri care intra in componenta altor mase patrimoniale (ale sale proprii sau cele detinute in comunitate cu celalalt sot).
In Registrul National de Publicitate a Maselor Patrimoniale afectate profesiei (RNPMP), orice persoana care desfasoara o profesie autorizata, individual sau in asociere, indiferent de data la care si-a inceput activitatea va putea solicita inscrierea masei patrimoniale profesionale. Registrul garanteaza opozabilitatea fata de terti a constituirii sau modificarii masei patrimoniale profesionale si a componentei acesteia.
Determinarea masei patrimoniale destinate desfasurarii in mod individual a oricarei profesii liberale se realizeaza prin act constitutiv.
Actul constitutiv impreuna cu dovada exercitarii profesiei si dovada inscrierii in evidentele organismului profesional din care face parte, constituie documentatia necesara pentru inscrierea in RNPMP. Taxa de inscriere in registru este de 50 lei + TVA/ persoana.

Avand in vedere cele prezentate, membrii interesati ai filialei Constanta au posibilitatea inscrierii, la cerere, in RNPMP.
Va transmitem alaturat, in format electronic, informarea facuta de UNNPR si modelele de documente ce se completeaza in vederea inscrierii in RNPMP ( clik aici ).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ACCES membri la fisa personala

Membri filialei Constanta pot avea acces la fisa personala aflata in evidenta filialei.
Incepand cu data prezentului anunt membrii filialei pot beneficia de urmatoarele facilitati on-line:
• Acces la fisa personala din baza de date a biroului de Evidenta Tablou;
• Posibilitatea completarii on-line a Raportului anual de activitate.
Pentru acces on-line rugam sa vizualizati:
• Anunt catre membri ( click aici )
• Instructiuni privind accesarea si utilizarea aplicatiei de evidenta membri EvidExpert precum si completarea on-line a Raportului anual de activitate de catre membri. (click aici)

IMPORTANT

1. Completarea Raportului anual de activitate pentru anul 2013, se poate face astfel:
a. On-line, prin respectarea procedurii de mai sus
b. Manual
2. Depunerea la filiala a Raportului anual de activitate
Indiferent de modalitatea completarii Raportului anual de activitate (on-line sau manual) este necesara in continuare prezenta la filiala a membrului in cauza cu formularul listat al Raportului anual de activitate pentru validare si obtinerea numarului de inregistrare.

Data postare: 20 ianuarie 2014

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

REFERITOR RASPUNDERE CIVILA MEMBRII CECCAR
 
Prin Hotararea Consiliului Superior nr.270/2012 au fost aprobate Normele privind constituirea, administrarea si utilizarea fondului de garantii pentru raspunderea civila profesionala a membrilor CECCAR.

pagina 1 / pagina 2 / pagina 3 / pagina 4 / pagina 5 / pagina 6 / pagina 7 / pagina 8 / pagina 9 / pagina 10

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Privind valabilitatea

parafelor de lucru ale profesionistilor contabili

 

Potrivit Hotararii Consiliului Superior nr. 12/262 din 22 martie 2012 au fost aprobate unele masuri pe linia transparentei activitatilor profesionale ale membrilor Corpului care prevad ca, incepand cu 01 ianuarie 2013, dovada inscrierii in Tabloul Corpului si exercitarea legala a profesiei se face prin utlizarea pe toate documentele care intervin intre membrii CECCAR si clienti sau beneficiarii de servicii contabile a parafei cu valabilitate anuala.

  Parafa  cu valabilitate anuala se va primi de catre fiecare membru al Corpului odata cu indeplinirea obligatiilor fata de Corp pentru obtinerea vizei anuale in termenul cerut de reglementarile acestuia ( anual, pana la 31 ianuarie )

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Protocol  ITM - CECCAR  

Urmare intalnirii dintre reprezentantii filialei CECCAR Constanta si ITM Constanta din data de 27 februarie 2012 pentru punerea in aplicare a Protocolului incheiat intre CECCAR si Inspectia Muncii ( clic aici pentru vizualizare    pg 1 ,     pg 2    ) 
Solicitam membrilor activi ai filialei Constanta:

  • Transmiterea problemelor din domeniul muncii, relatiilor de munca, securitatii si sanatatii in munca pentru centralizare si analiza cu reprezentantii ITM Constanta;
  • Comunicarea unor teme de interes comun pentru organizarea unor intalniri de lucru.

            Transmiterea  problemelor, potrivit celor convenite in cadrul intalnirii dintre reprezentantii filialei CECCAR Constanta si ITM Constanta din 27 februarie 2012, urmeaza a avea loc in primele doua luni din fiecare trimestru iar centralizarea si analiza acestora urmeaza sa aiba loc in ultima luna din acelas trimestru.

            Comunicarea problemelor dumneavoastra in acest cadru urmeaza a fi facuta catre CECCAR filiala Constanta, pe e-mail, astfel:

adresa de e-mail: ceccarconstanta@ceccarconstanta.ro
subiect: Protocol CECCAR – ITM

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Model de contract prestari servicii profesionale
( actualizat 12 martie 2012 )


Atasat gasiti modelul de contract prestari servicii profesionale recomandat membrilor CECCAR ( apasati aici )1 precum-si Indrumarile privind limitarea raspunderii civile a expertilor contabili si contabililor autorizati ( aici pentru descarcare )2

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Raportari online fata de Oficiul National pentru Prevenirea si Combaterea Spalarii Banilor ( ONPCSB )
( postat 12 martie 2012 )


ONPCSB a pus la dispozitia fiecarui membru CECCAR posibilitatea deschiderii unui cont propriu in sistemul de raportare on line in situatia ca are rapoarte de transmis catre ONPCSB.
Sistemul de raportare online se gaseste pe adresa www.oncsb.ro, sectiunea Raportare on line.

Standardele internationale privind combaterea spălării banilor si finantarea terorismului & Proliferare – Recomandarile FATF

Urmare analizării recomandărilor Oficiului National pentru Prevenirea si Combaterea Spălării Banilor transmise Corpului, cu adresa nr. 3390/17.08.2012, vă anexăm Standardele internationale privind combaterea spălării banilor si finantarea terorismului & Proliferare – Recomandarile FATF  ( Anexa ) pentru a fi avute în vedere împreună cu prevederile Ghidului expertilor contabili si al contabililor autorizati în activitatea de prevenire si combatere a spălării banilor si al finantării actelor de terorism.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 Lista codurilor CAEN agreate de CECCAR

Lista  codurilor CAEN agreeate de CECCAR a fost extinsa prin Decizia Biroului permanent al CECCAR nr. 11/267/25.11.2011.

            Lista actualizata a codurilor CAEN agreeate de CECCAR o puteti vizualiza/descarca aici

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Precizari privind publicitatea membrilor

     Membrii Corpului pot folosi logo-ul pe hartia cu antet destinata corespondentei, cu aprobarea Biroului Permanent al Consiliului Superior al Corpului. Cererile in acest sens se depun la filialele de domiciliu care le transmit Secretariatului General al Corpului impreuna cu un raport care atesta faptul ca membrii solicitanti sunt la zi cu obligatiile fata de Corp si nu au fost sanctionati disciplinar”( art. 13 din Normele nr. 1484 din 05 februarie 2009 privind publicitatea in cadrul CECCAR ).

Apasa-ti aici pentru a vizualiza integral Normele nr. 1484 din 05 februarie 2009