AJFP Constanța: Cererile privind eliberarea certificatelor de rezidență fiscală, a certificatelor privind atestarea impozitului plătit în România și a certificatului privind atestarea desfășurarii activității pot fi depuse și electronic

Potrivit unei informări a Administrației Județene a Finanțelor Publice Constanța, cererile privind eliberarea certificatelor de rezidență fiscală pentru persoanele juridice și fizice rezidente în România, cererile privind eliberarea certificatelor privind atestarea impozitului plătit în România de către persoanele nerezidente și cererile referitoare la eliberarea certificatului privind  atestarea desfășurării activității în România de către sediul permanent / sediul permanent desemnat al unei persoane juridice stăine pot fi depuse de către solicitanți și electronic, prin portalul e-guvernare.ro și prin Spațiul Privat Virtual.

Cererile prevăzute de O.M.F.P. nr. 583 / 2016, cu modificările și completările ulterioare,

Z01 – Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală pentru persoane juridice rezidente în România;

Z03 - Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală pentru persoane fizice rezidente în România;

Z05 - Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală pentru persoane fizice rezidente în România care desfășoară activitate independentă;

Z07 - Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală pentru persoane rezidente în România;

Z09 - Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane juridice străine;

Z11 - Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente;

Z13 – Cerere referitoare la eliberarea certificatului privind atestarea desfășurării activității în România de către sediul permanent / sediul permanent desemnat al unei persoane juridice străine.

Pot fi descărcate de pe site-ul ANAF, secțiunea Servicii Online / Declarații electronice / Descărcare declarații sau prin accesarea link-ului

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/descarcare_declaratii_original.htm

Cererile transmise electronic de solicitanți se depun în format PDF cu XML atașat, la care se anexează o arhivă ZIP, care nu poate depăși 5 MGB și care conține formularele certificatelor prevăzute de lege, în format PDF, JPEG sau TIFF.

Transmiterea certificatelor de rezidența fiscală de către organele fiscale către persoanele înregistrate în Spațiul Privat Virtual se face exclusiv electronic.

Pentru completarea și depunerea cererilor privind eliberarea certificatelor de rezidență fiscală contribuabilii pot solicita sprijin organelor fiscale, astfel:

  • Apelând Serviciul central de asistență telefonică a contribuabililor – Call-center, la numărul de telefon 031 4039160;
  • Prin e-mail, accesând Formularul de contact disponibil pe portal https://www.anaf.ro/asistpublic/
  • În serviciul Spațiu Privat Virtual.

 

 

Leave your comment